הקדמה: מהו הצעד הראשון בפתיחת עסק?
ניתן להקים עסק מאפס על ידי ביצוע השלבים הבאים:
1. חקרו את השוק וגלו מה הלקוחות רוצים ואיך לענות על הצרכים שלהם.
2. החליטו על שם לעסק שלכם ורשמו אותו ברשויות המתאימות.
3. לדאוג לדרישות משפטיות בסיסיות כמו הוצאת רישיון עסק, רישום במיסוי וכו'.
4. התחל לחפש מימון לפתיחת העסק שלך – או על ידי לקיחת הלוואות או השקעת הכסף שלך בצמיחת החברה
5. לשכור צוות
פתיחת עסק מאפס יכולה להיות משימה לא פשוטה. עם זאת, זה לא בלתי אפשרי. יש המון דרכים להקים עסק משלך ואנו נעבור על השלבים הראשונים במאמר זה.
הצעד הראשון בפתיחת עסק משלך הוא להמציא רעיון. איזה סוג של מוצר תרצה למכור? מי לקוח היעד שלך? מהם היתרונות של המוצר שלך? מהם האתגרים שעומדים בפניכם במהלך ניהול החברה הזו?
השלב השני בפתיחת עסק הוא להבין כמה כסף אתה צריך ומאיפה להשיג אותו. תזדקק לכסף לדברים כמו השכרת משרדים, העסקת עובדים, קניית ציוד וכו'. אחת הדרכים לממן את ההוצאות הללו היא לבקש השקעות מבני משפחה או חברים שמאמינים ברעיון שלך ורוצים לראות אותו מצליח. אפשרות נוספת היא הגשת בקשה למענקים או הלוואות מארגונים המציעים שירותים אלה כגון בנקים או תוכניות ממשלתיות
שלב 1. בחר את הנישה שלך.
בחירת נישה לעסק שלך היא הצעד הראשון בפתיחת עסק. הנישה צריכה להיות משהו שאתה נלהב ממנו, ומשהו שאתה יודע עליו מספיק כדי שתוכל לכתוב עליו בביטחון.
כמה דוגמאות לנישות הן:
-כלבים
-חתולים
– חיות מחמד באופן כללי
-גזעי כלבים
בחירת הנישה המתאימה לעסק שלך היא אחת ההחלטות החשובות ביותר שתקבל. חשוב לדעת במה אתה טוב ומה אתה נהנה לעשות.
יש אנשים שפותחים עסק משלהם כי הם רוצים להיות הבוס של עצמם ויש להם שליטה על הפעילויות היומיומיות שלהם. אחרים עשויים לרצות להקים עסק כי יש להם רעיון ספציפי שלדעתם יעבוד בשוק או כי הם רוצים לעקוב אחר התשוקה שלהם ולעשות משהו שמעניין אותם.
כך או כך, חשוב לבחור בקפידה את הנישה שלך. כדאי גם לשקול האם יהיה לך אפשרות לגייס ולנהל צוות, שכן זוהי משימה מרכזית עבור כל יזם.
שלב 2. קבל מימון ממשקיעים או אנשים עשירים.
הצעד השני לפתיחת עסק משלך הוא קבלת מימון ממשקיעים.
ישנן דרכים רבות ושונות שאתה יכול ללכת על זה.
אתה יכול לקבל מימון מאנשים עשירים בחייך, כגון בני משפחה, חברים או מכרים.
אפשרות נוספת היא לבקש הלוואה מהבנק.
אם תחליט ללכת במסלול הבנקאי, תצטרך לספק מידע פיננסי מפורט על הרעיון והתוכנית העסקית שלך.
על מנת לקבל הלוואה, הבנק ירצה הוכחה שיש לך יכולת להחזיר אותה בריבית.
סעיף זה יספק לך את המידע הדרוש כיצד להשיג מימון לסטארט-אפ שלך. תלמדו על דרכים שונות לרכישת הון, כמו מימון חוב ומימון הון, ועל היתרונות והחסרונות של כל אחת מהן.
הצעד הראשון הוא זיהוי משקיעים פוטנציאליים. על מנת לעשות זאת, עליכם לדעת איזה סוג משקיע אתם מחפשים. ישנם שלושה סוגים: אנשים עשירים, משקיעים מלאכים ובעלי הון סיכון. אנשים עשירים מוכנים לעתים קרובות להשקיע בסטארט-אפים שיש להם עניין בהם או שהם חשים תשוקה לגביהם. משקיעים מלאכים הם בדרך כלל אנשים עשירים שמשקיעים בחברות בשלבים מוקדמים מכיוון שהם רוצים לעזור ליזמים שיש להם רעיון מצוין אך חסרים להם את המשאבים הדרושים להשקה מוצלחת. משקיעי הון סיכון נוטים להתמקד בחברות בוגרות יותר עם מודלים עסקיים מוכחים שיכולים לייצר הכנסות במהירות.
כדאי גם לשקול את כמות הכסף הרצויה מכל משקיע כדי שתוכל להגיע ליעד מימון ריאלי. לדוגמה,
שלב 3. בנה את המוצר או השירות שלך.
בחלק זה תלמדו על השלב ה-3 והאחרון בתהליך פתיחת עסק מאפס. שלב זה עוסק בבניית המוצר או השירות שלך. המאמר יספק לך כמה תובנות איך לעשות את זה.
בחלק זה, נבחן את תהליך פיתוח המוצר, שהוא שלב חיוני בפתיחת עסק משלך. נעבור את השלבים הבאים:
– זיהוי השוק שאתה רוצה לשרת
– איסוף מחקרים על שוק היעד שלך
– פיתוח אבות טיפוס ובדיקתם מול לקוחות פוטנציאליים
– יצירת תוכנית עסקית רשמית וקבלת מימון לפרויקט שלך.
זהו שלב חשוב מאוד בפתיחת עסק משלך שכן הוא כולל פיתוח אבות טיפוס ובדיקתם מול לקוחות פוטנציאליים. זה המקום שבו אתה יכול לראות אם מה שיצרת עד כה הוא משהו שאנשים מתעניינים בו.
שלב 4. שיווק ומכור את המוצר או השירות.
השלב החשוב ביותר בתהליך פתיחת עסק הוא שיווק ומכירת המוצר. שיווק הוא מה שיעשה או ישבור את העסק שלך.
שיווק עוסק בהשגת המוצר שלך מול כמה שיותר לקוחות פוטנציאליים. ישנן דרכים רבות לעשות זאת, אך ניתן לחלק אותן לשתי קטגוריות עיקריות: שיווק לא מקוון ושיווק מקוון.
שיווק לא מקוון כולל דברים כמו פרסומות בטלוויזיה, שלטי חוצות, עלונים, מודעות רדיו או תצוגות בחנויות. שיווק מקוון כולל דברים כמו מודעות במדיה חברתית, SEO (אופטימיזציה למנועי חיפוש), מודעות באנר באתרי אינטרנט או קמפיינים בדוא"ל.
על מנת להחליט איזה סוג של שיווק יעבוד הכי טוב עבורך ועבור העסק שלך, חשוב לדעת מי שוק היעד שלך כדי שתוכל להתאים את האסטרטגיה שלך בהתאם.
היזם שי מזרחי
שי מזרחי הוא יזם עסקי וחברתי מוביל המוכר בעיקר בזכות דעותיו החדות בתחומי הממשל והכלכלה. שי מרבה לבקר את האופן בו קורים תהליכים מסוימים במדינה בחשבונו בטוויטר ובפייסבוק.
שי מזרחי (Shay Mizrahi) יזם מגיל מאוד צעיר, עסק בתחומים מרובים כגון כלכלה, תקציבים ממשלתיים, טכנולוגיה, בינה מלאכותית ותכנון אסטרטגי גם מייעץ כיום לחברות ועסקים. באינסטגרם שלו ובלינקדאין, שי מזרחי מספר את סיפורו האישי וסיפור החברה הגלובלית.
הערות של שי ביוטיוב נמצא כאן. ממליצים לעקוב ולספוג השראה.