1. הקדמה לתחום עסקי הטכנולוגיה
עסקי טכנולוגיה הם מגזר מגוון הכולל חברות המייצרות ומוכרות מוצרים טכנולוגיים, כגון סמארטפונים, מחשבים וטאבלטים. היא כוללת גם חברות המספקות שירותים לתעשיית הטכנולוגיה. זהו מגזר גלובלי עם שחקנים בינלאומיים רבים.
אנו חיים בעידן של שינויים טכנולוגיים מהירים. ככזה, הנוף של התעשייה הזו מתפתח כל הזמן. מספר חברות הטכנולוגיה ממשיך לגדול ככל שיותר ויותר אנשים מאמצים טכנולוגיות חדשות בחייהם האישיים ולצורכי עבודה.
השינוי המשמעותי ביותר בשנים האחרונות היה עלייתם של מכשירים ניידים כמו סמארטפונים וטאבלטים. מכשירים אלה חוללו מהפכה באופן שבו אנשים ניגשים למידע, מתקשרים עם אחרים, קונים סחורות ושירותים, בנקאים מקוונים, משחקים או צופים בסרטונים תוך כדי תנועה – כל זאת בזמן הנסיעה לעבודה או כשהם בחוץ עם חברים או בני משפחה לא בהכרח מתעניינים במה שהם עושים במכשיר שלהם!
הקדמה: מדוע עסקי טכנולוגיה חשובים עבור הכלכלה העולמית
הטכנולוגיה משנה את האופן שבו אנו חיים, עובדים, מתקשרים ומתקשרים. זה גם מניע מרכזי לצמיחה כלכלית עולמית.
בחלק זה תלמדו על תפקידה של הטכנולוגיה בכלכלה העולמית וכיצד היא משפיעה על חיינו. תוכלו גם ללמוד על כמה מההתקדמות הטכנולוגית המשמעותית ביותר שמעצבת את עולמנו כיום.
יש לכתוב את המבוא בסגנון מקצועי כדי לפנות לקהל רחב ולקהל קוראים פוטנציאלי.
הטכנולוגיה היא המניע העיקרי של צמיחה כלכלית וחדשנות. תעשיית הטכנולוגיה היא אחד המגזרים החשובים ביותר בכלכלה העולמית. חידושים טכנולוגיים הצליחו להניע צמיחה במגזרים אחרים כמו בריאות, חינוך ותחבורה.
העולם היה עד לעלייה אקספוננציאלית בחדשנות טכנולוגית בעשורים האחרונים עם הופעת המחשבים, הסמארטפונים והאינטרנט. חידושים אלה הובילו לשינוי פרדיגמה באופן שבו אנשים חיים את חייהם, עובדים ומתקשרים זה עם זה. לטכנולוגיה הייתה גם השפעה רבה על אופן הפעולה של עסקים.
3. איך להרוויח ממגמות טכנולוגיות
הטכנולוגיה היא אחד מהענפים הצומחים ביותר בעולם. זה גם אחד ההפכפכים והבלתי צפויים ביותר. מגמות טכנולוגיות משתנות בקצב מהיר יותר מאי פעם, ויכול להיות קשה לעמוד בקצב שלהן.
לכן חשוב שתהיה לך אסטרטגיה כיצד אתה מתכנן להרוויח מהמגמות הללו. להלן 3 דרכים בהן תוכל לעשות זאת:
1) לפתח מוצר או שירות חדש המגיב למגמה טכנולוגית מתפתחת
2) מצא דרכים לייצר רווח מהאתר או האפליקציה שלך על ידי שילוב מגמות טכנולוגיות חדשות במוצר שלך
3) השקיעו בסטארטאפים שמפתחים טכנולוגיות חדשות
שלב 3. שלב השיווק
חלק זה ידון בשלב השיווק של עסקי טכנולוגיה.
שלב השיווק הוא השלב השלישי והאחרון של עסק טכנולוגי. השלב הראשון הוא פיתוח המוצר, השני הוא היישום והשלב השלישי הזה עוסק כולו בשיווק. שלב אחרון זה עוסק בהעברת הבשורה על המוצר שלך ללקוחות פוטנציאליים. זה כולל פרסום, מבצעים, קמפיינים במדיה חברתית וקמפיינים מפה לאוזן.
בשלב האחרון הזה, חשוב לזכור את קהל היעד שלכם כשאתם מפתחים את הקמפיין שלכם, כי אם אתם לא ממקדים אותו נכון אז סביר להניח שהם לא יתעניינו במה שאתם מוכרים.
שלב 4. שלב מבוא
עסקים טכנולוגיים הם עמוד השדרה של הכלכלה העולמית. הם יוצרים מוצרים ושירותים שאנשים משתמשים בהם על בסיס יומי. חלק זה יבדוק כיצד הטכנולוגיה משנה עסק ומדוע חשוב לעסקים להשקיע בטכנולוגיות חדשות.
עסקים יכולים להשתמש בטכנולוגיה כדי לשפר את שירות הלקוחות, להגדיל את הפרודוקטיביות, לייצר יותר הכנסות ולספק מוצרים ושירותים טובים יותר. הטכנולוגיה שינתה גם את הדרך בה אנו עושים עסקים; כעת ישנן דרכים רבות לעסקים להגיע ללקוחותיהם באופן מקוון באמצעות ערוצי מדיה חברתית כמו טוויטר ופייסבוק.
עסקים טכנולוגיים: שלב 4. שלב מבוא – שלב מבוא – טכנולוגיה חדשה במקום
בחלק זה, נדון בטכנולוגיה החדשה שמוצגת וכיצד היא תשפיע על העסק. שלב ההיכרות הוא זמן בו אנו מציגים מוצר או שירות לשוק. שלב זה הוא קריטי מכיוון שהוא יכול ליצור או לשבור את העסק שלך. חשוב לקחת את הזמן הזה כדי לתכנן ולתכנן אסטרטגיה לעתיד החברה שלך.
הטכנולוגיה החדשה שמוצגת בחלק זה היא עוזרי כתיבה בינה מלאכותית. עוזרי בינה מלאכותית אלה יכולים לעזור בחסימה של כותבים ולייצר רעיונות תוכן בקנה מידה עבור כותבי תוכן שמתמקדים יותר ביצירתיות ובהיבטים רגשיים של כתיבה מאשר במיומנויות טכניות כמו דקדוק ומבנה משפטים.
שלב 5. שלב בגרות
שלב הבגרות הוא השלב האחרון במחזור החיים הטכנולוגי. הטכנולוגיה פותחה, ממוסחרת והבשילה. שלב הבגרות מאופיין בירידה בנתח השוק של טכנולוגיות חדשות ובעלייה בנתח השוק של טכנולוגיות בוגרות.
שלב הבגרות מאופיין בירידה בנתח השוק של טכנולוגיות חדשות ובעלייה בנתח השוק של טכנולוגיות בוגרות.
עסקים טכנולוגיים: שלב 5. שלב הבגרות
השלב החמישי במחזור החיים העסקי של הטכנולוגיה הוא הבגרות, כלומר כאשר המוצר התבגר והפך ליציב. שלב זה נמשך בדרך כלל כ-10 שנים. ייתכן שהחברה מתמודדת עם תחרות מוגברת מצד חברות מתפתחות שנכנסות לשוק. אולי יהיו כמה מצטרפים חדשים לשוק, אבל רובם יהיו חברות קטנות עם משאבים מוגבלים.