להישאר צעיר בכל עשור לחיים

זה לא הגיל, זה התרגיל

קשישים הם אחת הדמוגרפיות הצומחות ביותר בארץ וצפויה אף לגדול עוד בשנים הקרובות, מה שמוביל להתעניינות מוגברת בפעילויות ותוכניות לבני הגיל השלישי.

ניתן למצוא מגוון רחב של , בעלות מספר יתרונות, כגון: שיפור התפקוד הקוגניטיבי, הפחתת הסיכון לדמנציה ואלצהיימר, הגברת האינטראקציה החברתית וחיזוק השרירים.

פעילות נוספת, עם יתרון מאוד גדול הינה פעילות גופנית, אותה שקשיש יכול לעשות בעצמו. מעבר לפן הפיזי, הוכח שפעילות גופנית עוזרת עם דיכאון, חרדה ויכולות קוגניטיביות. הוכח גן כמשפר את איכות החיים על ידי עזרה בניידות, שיווי משקל וכוח.

 

חשבת למה להישאר פעיל בגיל השלישי?

 

בעשורים האחרונים גדל גיל הפרישה הממוצע. זה נובע מסיבות רבות, כולל תוחלת חיים ארוכה יותר, כוח עבודה משתנה וגידול במספר האנשים הרשומים להשכלה גבוהה.

 

פעילויות בגיל השלישי חשובות, מכיוון שהן עוזרות לקשישים לשמור על מעורבות הן נפשית והן פיזית . הפעילויות גם מספקות תחושת מטרה לקשישים, משהו שיכול להיות קשה למצוא כאשר אתה בפנסיה או שאין לך עוד ילדים שגרים בבית, ובכך למזער ואף להעלים את תחושת הבדידות.

פעילויות בגיל השלישי

 

נמצא גם קשר בין פעילויות בגיל השלישי לבין עלייה ברמת האושר והבריאות שלהם. ישנם סוגים רבים ושונים של פעילויות שהם יכולים לבחור מהן, כגון טיול רגלי, משחק טניס או שיעור ריקוד. כל הפעילויות הללו הן דרכים נהדרות להישאר פעילים תוך הנאה בו זמנית.

 

7 סיבות למה להישאר פעילים גם בגיל השלישי

 

גיל הוא רק מספר. גם בגיל השלישי, אנו צריכים להמשיך לעשות פעילויות שתמיד נהנינו מהם ולא לתת לגיל לעצור אותנו מלעשות את מה שאנו אוהבים.

 

קבלו למה כן להמשיך לעשות את מה שאנו אוהבים גם בגיל השלישי:

 

1.     פעילויות יכולות לסייע לשמור על הבריאות הנפשית והפיזית.

 

2.     פעילויות יכולות לעזור להישאר פעילים חברתית ומחוברים עם חברים ובני משפחה.

 

3.     פעילויות יכולות לעזור לשמור על תחושת העצמאות, שחשובה להערכה העצמית.

 

4.     פעילויות יכולות לספק תחושת מטרה עבור אנשים מסוימים, אשר חשובה גם להערכה העצמית.

 

5.     פעילויות מאפשרות לחלוק את הידע אחד עם השני, שהוא חלק חשוב מהחיים כמו גם דרך לשמור על המוח פעיל.

 

6.     הפעילויות מאפשרות להכיר חברים והיכרות חדשים, שזה גם חלק חשוב מהחיים

 
לעוד פרטים מורחבים על פעילויות לגיל השלישי מומלץ לבדוק ב- m-s-d.co.il

7.     פעילויות זה כיף! זה אומר שהם הופכים את החיים למהנים יותר עבור האדם שעושה אותם ואת הסובבים אותם

 

החשיבות של התרועעות עם חברים ובני משפחה

 

בני הגיל השלישי מתעלמים לעתים קרובות מחשיבות ההתרועעות עם חברים ובני משפחה. בילוי עם חברים ובני משפחה הוא לא רק דרך מצוינת לשמור על קשר עם אנשים אהובים, אלא יש לה גם יתרונות בריאותיים רבים. סוציאליזציה משפרת את בריאותנו הנפשית על ידי הפחתת מתח, חרדה ודיכאון. זה גם עוזר להפחית את הסיכון לפתח מחלת אלצהיימר או דמנציה.

 

יצירת קשרים חברתיים יכולה להתבצע באופן אישי או באמצעות כלים טכנולוגיים. ניתן לראות, שלא מעט מבני הגיל השלישי פעילים גם ברשתות החברתיות : פייסבוק, סנאפצ'ט, טיק טוק ועוד.

 

ידוע ומוכח שכאשר בני הגיל השלישי מוקפים בחברים ובני  משפחה, זה תורם לבריאות הנפשית וגם לבריאות הפיזית :

 

זה עוזר להפחית את רמות הלחץ.

 

זה יכול לעזור לך לישון טוב יותר בלילה.

 

זה יכול לעזור לך לחיות יותר זמן.

 

זה יכול לעשות אותך מאושר ובטוח יותר.

 

וזה יכול לשפר את המערכת החיסונית שלך

 

לסיכום, המשיכו לעשות את מה שאתם רגילים ואוהבים, גם בגיל השלישי. תמשיכו להיות מעורבים בחיי הסביבה שלכם, אפילו תתחילו ללמוד את מה שתמיד חלמתם עליו. בקיצור, תהיו מאושרים !

 

 

 

מה היה לנו עד עכשיו?
טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

בעיות אינסטלציה נפוצות שאפשר להימנע

גילוי בעיות אינסטלציה נפוצות והבנת אופני המניעה שלהן יכולים לחסוך זמן וכסף. כמו כן, בחירה נכונה של שירות אינסטלציה מתאים לפרויקט שלך היא מפתח להצלחה. 

איך תחפשו מאמרים אקדמיים בגוגל סקולר?

גוגל סקולר הפך לכלי הכרחי עבור חוקרים, אקדמאים וסטודנטים כאחד, המספק גישה למאגר עצום של מאמרים ופרסומים אקדמיים. עם יכולות החיפוש המתקדמות ומסד הנתונים הנרחב