קורס הדרכת הורים

בהתאם לשינוי התרבותי והטכנולוגי המואץ שאנו חווים בעשורים האחרונים, והתהליכים הכרוכים בכך, גם שדה ההורות 'חוטף', דרכים מסורתיות ואינסטקטיביות מוכרות שעברו אלינו מהורינו כבר אינן מתאימות, ונדמה כי הצורך בהתעדכנות מיידית קיים בתוך התחום הביולוגי והטבעי מכל- הורות.

ואם כי עדיין הורים רבים טובעים בתוך ים גדול של מידע, כשלא תמיד ברור איזו גישה הכי נכונה ומיטיבה ללכת ולהתמיד בה.

החדשות הן, שאין דרך אחת נכונה כמובן, אך דרך הכשרה בהדרכת הורים קרוב לוודאי שיהיה אפשר לעזור להורים להתחבר מחדש לאינסטינקטים ההוריים, ללמוד את עצמם ואת ילדיהם ממקומות חדשים, על מנת לאפשר ולהעמיק בתקשורת בריאה ומיטיבה בתוך התא המשפחתי בעולם כה מהיר ומשתנה ללא הרף.

 

אם עד לפני עשרים שנה הורים נעזרו בידע הנרכש והועבר אליהם מהוריהם או דרך ספרים ומאמרים שונים, נמצא כיום שגם ספרים ומאמרים, טובים ככל שיהיו, יצטרכו להתעדכן גם הם, מפאת הקצב הדיגיטלי והמהיר בו אנו חיים.

אין סוף מידעים נכתבו עבור זוגות המכינים את עצמם להורות בפעם הראשונה, ספרים ומאמרים עבור הורים למתבגרים ועוד. ואף נמצא שבעשורים האחרונים הורים פונים גם אל מוסדות ומטפלים בכדי לקבל תמיכה כשאינם מוצאים את דרכם מול ילדיהם.

לא רק, בטוח כבר נתקלתם בקורסי הדרכה דיגיטליים ומגוון רב של קורסים פורנטליים קצרי טווח מתחלפים ומשתנים ללא הפסקה ועוד.

ישנה גם את האפשרות להעמיק את הקורסים בלמידה משמעותית ומקיפה כמו קורס ייעוץ משפחתי או קורס הדרכת הורים, ולתת מענה עשיר בכלים רלוונטים ואפקטיביים עבור הורים טריים או הורים למתבגרים.

 

שינויים תרבותיים ומחשבתיים

כל דור מביא איתו שינוי משמעותי, יחד עם זאת שינויים ותהליכים עולמיים, מקומיים, משפחתיים ובינאישיים גם הם מרכיבים חשובים בפאזל. אין ספק, ששפע והמהירות של העולם הדיגיטלי והטכנולוגי של העידן בו אנו חיים יכול להביא גם לבלבול גדול בשדות ותחומי חיים רבים. רלוונטיות ואפקטיביות של דרכים בהם נהגנו לחשוב או לפעול משתנים גם לצד כל שינויים אלו ומבקשים את תשומת הלב של הורים לילדים, דורשים להיות בקצב חדש, בקשב רגיש פי כפליים, על מנת לנוע ברגישות ובבטחה יחד עם ילדיהם.

החדשות המנחמות הן, שתחושות אהבה וביטחון הם שניי מושגים שלעולם לא יישתנו, לא משנה כמה העולם ימשיך להאיץ ולהשתנות, ילדינו ימשיכו לדרוש את אותה האהבה, תחושת ביטחון וסביבה בריאה לגדול בה. אפשר בהחלט להניח את ההתנגדויות, להסכים לקצב החדש והאינדיבדואלי של כל ילד, של כל הורה, לאמץ את השפה והתקשורת החדשים שדורשים יותר קרבה, אותנטיות וחיבור. ופשוט להתמסר לתהליכי החיים מתוך ידע וסל כלים אפקטיבי ובריא.

קורס הדרכת הורים מסייע ללומדים את הקורס להגיע אל ליבם של ההורים דרך הידע והכלים שרכשו ולסייע להורים ללכת את המסע עם כלים המשרים ביטחון בהתמודדיות והאתגרים השונים הניצבים בתוך שדה ההורות בגילאים שונים.

 

לא לכל הילדים יש אותן בעיות, לא כל ההורים חווים את אותם התסכולים, מבלי לטבוע בתוך ים של מידע, היכולת להתמקד בגורמים הספציפיים איתם נרצה להתמודד ולשפר את טיב חיינו ושל ילדינו זוהי כבר מיומנות, ניתן לעשות זאת בקורס ייעוץ משפחתי, שיכול לתת מענה משמעותי בהכרה עמוקה עם שינויים הקורים בכל שלבי ההתפתחות והצמיחה של המשפחה, עם התייחסות לשינויים הקורים בזוגיות בתוך ההורות הטרייה ועוד.

 

הכשרת הדרכת הורים למי זה מתאים?

מורים, גננות, מלוות התפתחותיות, אקדמאים המגיעים מתוך תחום החינוך, מדעי ההתנהגות ומדעי החברה, או אקדמאים המעוניינים בהסבה מקצועית.

התכנים הנלמדים במהלך הקורס הם אוצר רחב, החל מפסיכולוגיה התפתחותית, פיתוח כישוריים חברתיים, פיתוח העצמאות, הענקת גבולות תקינים ובריאים, אבחון של הפרעות קשב וריכוז, הורות וזוגיות, אימהות וקריירה ועוד תכנים רבים הנוגעים באספקטים ריגשיים ומהותיים בהתפתחות הילדים והתא המשפחתי.

בנוסף, יילמדו מגוון כלים עבור התמודדות של הורים מול בני נוער. גיל הנעורים מכיל שינויים רבים ודורש תשומת לב ואינטליגנציה רגשית גבוהה עבור תכנים מורכבים בגילאים רגישים אלו, מבחינת התמודדות ויצירת דינאמיקה בריאה בין הורים לילדיהם המתבגרים בזמן משברים, בתוך מצבי קצה, שינויים הורמנליים ומיניים, וכיצד ליצור אמון וסמכות הורית גם בגילאים מורכבים אלו.

 

 

 

 

 

 

מה היה לנו עד עכשיו?
טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

בעיות אינסטלציה נפוצות שאפשר להימנע

גילוי בעיות אינסטלציה נפוצות והבנת אופני המניעה שלהן יכולים לחסוך זמן וכסף. כמו כן, בחירה נכונה של שירות אינסטלציה מתאים לפרויקט שלך היא מפתח להצלחה. 

איך תחפשו מאמרים אקדמיים בגוגל סקולר?

גוגל סקולר הפך לכלי הכרחי עבור חוקרים, אקדמאים וסטודנטים כאחד, המספק גישה למאגר עצום של מאמרים ופרסומים אקדמיים. עם יכולות החיפוש המתקדמות ומסד הנתונים הנרחב